דגם הוראה דיגיטלי - סיפור מנצח

פעילות אינטראקטיבית דגם הוראה דיגיטלי סיפור מנצח -כיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 04/01/2018
כמות צפיות: 295

דגם ההוראה  - סיפור מנצח - 

מיועד ליצור מוטיבציה והנאה מתהליך הקריאה

 

לפניכם פוסטר אינטראקטיבי הכולל קישורים חמים:

 

Image Map

   

 

 ציר מארגן: אוריינות דיגיטלית, מידע ומדיה

שם הפעילות: הכנת תשדיר בהמשכים בהתבסס על סיפור

אמצעי קצה: מחשב ומכשיר הקלטה לקבוצה

מיומנויות: איסוף מידע והערכתו, בחירת כלים להצגה ולהפצת מידע המתאימים לנמענים ולצרכים שהוגדרו

.מטרות הפעילות: יצירת מוטיבציה ועידוד התלמידים לקרוא וליהנות מתהליך הקריאה

א. הפעילות המבוצעת ע"י התלמידים - עליהם להכין תשדיר קצר: פודקאסט ((Podcast במטרה ליצור עניין ולעודד תלמידים אחרים לקרוא את הסיפור בעקבות התשדיר אשר לו האזינו. ניתן להכין תשדירים נוספים בהתייחס לחלקים נוספים של הסיפור ("סיפור בהמשכים").
ב. הנחיות לתלמידים-
i. בחרו סיפור מתוך רשימת סיפורים מוצעת ע"י המורה וקיראו את הסיפור – מצעד הספריםמשרד החינוך
ii. כתבו תסריט ובו רעיונות שהייתם רוצים להציג בהקשר לסיפור שקראתם. Google Docs– הקטלוג החינוכי
iii. הכינו תשדיר קולי – SoundCloud - הקטלוג החינוכי - משרד החינוך ופרסמו פודקאסטiCast אתר הפודקאסט הישראלי
iv. האזינו לתשדירים הקוליים של חבריכם וספקו להם משוב
v. בחרו את התשדיר הטוב ביותר ע"פ הקריטריונים שפיתחתם Tricider - הקטלוג החינוכי
vi. הכינו תשדירי המשך לסיפור וקלטות הכוללות תשדירי פרסומת או זמרירים (ג'ינגלים) לעידוד קריאה

קישורים נוספים:

המזכירות הפדגוגית - משרד החינוך

המזכירות הפדגוגית - ספרות ממלכתי - Google Sites

יצירת קדימונים לספרים - הקטלוג החינוכי

Tricider - הקטלוג החינוכי

 

  

 

 

דגמי ההוראה פותחו במטרה להדגים למורה שיעורים משלבי תיקשוב במסגרת מרחב מלווה מקצוע

 

 

 

מאפייני פריט
תחום דעת ספרות - ממלכתי, עברית בחינוך הערבי, אנגלית
שכבת גיל ט, י, יא, יב
נושאים נוספים אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
סוג תוכן מערך שיעור, פעילות אינטראקטיבית
שפה עברית
אוכלוסיית יעד תלמידים, מורים