דגם הוראה דיגיטלי - סיפור מנצח

פעילות אינטראקטיבית דגם הוראה דיגיטלי - סיפור מנצח - לכיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 04/09/2018
כמות צפיות: 1168

דגם ההוראה סיפור מנצח – Podcast
מיועד ליצור מוטיבציה והנאה מתהליך הקריאה על ידי הכנת קדימון (טריילר) לסיפור

 

לפניכם פוסטר אינטראקטיבי הכולל קישורים חמים: 

Image Map

   

ציר מארגן: אוריינות דיגיטלית
אמצעי קצה: סמרטפון או מחשב לוח / אייפד, או מכשיר הקלטה ומחשב לכל קבוצה

מיומנויות
• שימוש בכלים דיגיטליים לתיעוד מידע והפצתו
• תמצות מידע תיאורי והצגתו באופן שיווקי

מטרות הפעילות
א. עידוד קריאה ויצירת מוטיבציה
ב. התנסות בהכנת תוצר מוקלט
ג. פיתוח מיומנויות של אוריינות מידע

שלבי הפעילות
א. בחרו סיפור מתוך הרשימה וקראו אותו.
ב. כתבו תמליל לקדימון (טריילר) המבוסס על הסיפור.
ג. הקליטו את הקדימון באמצעות SoundCloud וערכו אותו.
ד. פרסמו Podcast (הֶסְכֵּת) כיתתי של כל הקדימונים, היעזרו במדריך.
ה. הצביעו על ה-Podcast הטוב ביותר באמצעות הכלי tricider.

נקודות לדיון
• מה הם ההבדלים בין מידע כתוב למידע קולי?
• כיצד משרת הקדימון את הסיפור?
• אילו דברים חדשים למדתם מהאזנה לקדימונים של עמיתיכם לכיתה?

מקורות השראה מתחומי דעת שונים
• ספרות – מדריך ליצירת קדימונים לספרים
• היסטוריה – קטעים בהיסטוריה – חגיגה לאוזניים! פודקאסט עם יובל מלחי

קישורים נוספים
• פודקאסטים של "כאן" – תאגיד השידור הישראלי
• מדריך דיגיטלי ליצירת קדימון – מאת אתי רוזן

דוגמאות לקדימונים לספרים
טריילר לספר "הזמן השבור" – מאת אריאלה בנקיר
טריילר לספר "תעתועים" – מאת אתי אלבוים
יצירת פודקאסט (באנגלית)
מדריך לשדר המתחיל – מאת רן לוי

 

דגמי ההוראה פותחו במטרה להדגים למורה שיעורים משלבי תקשוב במסגרת מרחב מלווה מקצוע.

 

 

 

מאפייני פריט
סוג תוכן מערך שיעור, פעילות אינטראקטיבית
שכבת גיל ז, ח, ט, י, יא, יב
תחום דעת ספרות - ממלכתי, עברית בחינוך הערבי, אנגלית
נושאי רוחב אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד תלמידים, מורים