משחקי ילדות של פעם לעומת משחקי ילדות של היום

יחידת הלימוד מיועדת לתלמידי כיתות ג'-ד' במסגרת שיעורי מורשת ומתמקדת בנושא: כישורי חיים על מגרש המשחקים. היחידה משלבת את סיפור חווית הילדות האישית של משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי" ותועדו במאגר סיפורי מורשת.
last.updated 22/03/2017

מי מאתנו לא אוהב לשחק? קטנים כגדולים, גדולים כקטנים. המשחק הוא חלק בלתי נפרד מחיינו.

המשחק הוא שפת הילדים, זהו מרחב שלם בו הילדים מצליחים לבטא את עצמם.

במהלך המשחק על הילדים להתמודד עם חוקים, תהליכי בחירה, עם יכולת גמישות ויצירתיות. תוך עיבוד של הדברים.

בעקבות המודרניזציה והתפתחות הטכנולוגיה, דור הילדים של היום חשוף פחות למשחקי חברה. מטרת היחידה חשיפת הילדים למשחקי של פעם מתוך סיפורים אישיים:

במהלך יחידת הוראה זו התלמידים יחשפו למשחקי ילדות של פעם תוך שימוש בסיפורים מ"מאגר הסיפורים הארצי". היחידה מחולקת באופן בו התלמידים חוקרים משחקים שונים ועובדים בשיתוף פעולה בעבודה קבוצתית, תך שימוש בטכנולוגיה המוכרת להם.

בתום החקר יש מפגש שהוא העשרה ומאד מומלץ, מפגש של תלמידי הכיתה עם סבים/ סבתות מפגש זה מחולק לשני חלקים. חלק ראשון משחק קהות יחד עם הסבים/ סבתות. החלק השני כולל הצגת המשחקים שחקרו התלמידים והמשחק בהם.

 

יחידת הלימוד מיועדת לתלמידי כיתות ג'-ד' במסגרת שיעורי מורשת ומתמקדת בנושא: כישורי חיים על מגרש המשחקים.היחידה משלבת את סיפור חווית הילדות האישית של משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי" ותועדו במאגר סיפורי מורשת.

 

כתבה: מיטל מרדכי ולדפוגל

Especificações de produtos
נושאים תורת המשחקים
סוג תוכן מערך שיעור
שכבת גיל ג, ד
שלב חינוך יסודי
תחום דעת תרבות יהודית-ישראלית