משחקי ילדות של פעם לעומת משחקי ילדות של היום

מערך שיעור בנושא כישורי חיים על מגרש המשחקים לכיתות ג-ד
תאריך עדכון אחרון: 16/05/2017

יחידת הלימוד מיועדת לתלמידי כיתות ג-ד במסגרת שיעורי מורשת ומתמקדת בנושא: כישורי חיים על מגרש המשחקים. היחידה משלבת את סיפורי חוויית הילדות האישית של משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי" ותועדו במאגר סיפורי מורשת.

מי מאתנו לא אוהב לשחק? קטנים כגדולים, גדולים כקטנים. המשחק הוא חלק בלתי נפרד מחיינו.

המשחק הוא שפת הילדים, זהו מרחב שלם שבו הילדים מצליחים לבטא את עצמם.

במהלך המשחק על הילדים להתמודד עם חוקים, תהליכי בחירה, עם יכולת גמישות ויצירתיות תוך כדי עיבוד של הדברים.

בעקבות המודרניזציה והתפתחות הטכנולוגיה דור הילדים של היום חשוף פחות למשחקי חברה. מטרת היחידה היא חשיפת הילדים למשחקים של פעם מתוך סיפורים אישיים:

במהלך יחידת הוראה זו התלמידים ייחשפו למשחקי ילדות של פעם תוך כדי שימוש בסיפורים מ"מאגר הסיפורים הארצי". היחידה מחולקת באופן שבו התלמידים חוקרים משחקים שונים ועובדים בשיתוף פעולה בעבודה קבוצתית תוך כדי שימוש בטכנולוגיה המוכרת להם.

בתום החקר יש מפגש העשרה, מאוד מומלץ – מפגש של תלמידי הכיתה עם סבים/סבתות. מפגש זה מחולק לשני חלקים: חלק ראשון – משחק קהות יחד עם הסבים/סבתות. החלק השני כולל את הצגת המשחקים שחקרו התלמידים ואת המשחק בהם.

יחידת הלימוד מיועדת לתלמידי כיתות ג-ד במסגרת שיעורי מורשת ומתמקדת בנושא: כישורי חיים על מגרש המשחקים. היחידה משלבת את סיפורי חוויית הילדות האישית של משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי" ותועדו במאגר סיפורי מורשת

כתבה: מיטל מרדכי ולדפוגל

מאפייני פריט
נושאים תורת המשחקים
סוג תוכן מערך שיעור
שכבת גיל ג, ד
שלב חינוך יסודי
תחום דעת תרבות יהודית-ישראלית