פריט מרכז – מושג המספר

סדרת פריטים המתמקדת בנושא מושג המספר לגננות וגננים

מושג המספר הוא מושג מרכזי בחיינו. פעילויות יומיומיות שאותן אנו מבצעים מערבות
בתוכן מספרים. נוסף לשימוש בחיי היומיום מושג המספר הוא מושג מרכזי במתמטיקה.
תחילת ההתפתחות של המושג מתרחשת בגיל הרך, ויש חשיבות רבה לאופן שבו הילד רוכש מושג זה.

למושג ארבעה היבטים:
א. הצליל – שמות המספרים (ארבע, תשע, חמש עשרה...)
ב. הכמות – אותה מציין המספר
ג. סדר ורצף – מספר סודר (ראשון, שני, שלישי...) ורצף של המספרים – שלוש נמצא אחרי שתיים ולפני ארבע
ד. הסמל – הצורה הגרפית שבה נכתבים המספרים
ילדים שונים רוכשים את מושג המספר בקצב שונה ובאופן שונה. אופן וקצב רכישת מושג המספר תלויים בשלב ההתפתחותי שבו נמצא הילד, אבל תלויים גם בחשיפה של הילד למושג, כמו גם בפעילויות ובהתנסויות שאותן הוא חווה. חשוב לחשוף את הילדים לכל ארבעת ההיבטים שהוזכרו תוך כדי שימוש במגוון פעילויות מזדמנות ומתוכננות.

-
מאפייני פריט
סוג תוכן סרטון
שכבת גיל גן
תחום דעת מתמטיקה
נושא בתכנית הלימודים מושג המספר
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד גננות
תגיות פריט