"קריאה" והפקה של איור מדעי בעקבות טיול בסביבת הגן

היציאה לטיול בסביבת הגן מזמנת לילדים התנסויות, חוויות והזדמנויות למידה. בפעילות המוצגת בסרטון טיול עם קבוצה קטנה להפיק פריטים עבור מגדיר הפרחים האישי – לגננות וגננים
תאריך עדכון אחרון: 08/07/2018
כמות צפיות: 144

הפעילות שבסרטון היא חלק מקבוצה רחבה של פעילויות שהמהות המשותפת שלהן שהן נתמכות על ידי טקסט גרפי לא מילולי. בפעילות הילדים קוראים וגם מפיקים טקסט גרפי. "קריאת" הטקסט הגרפי וגם הפקתו נעשים בתמיכת הגננת. זה חשוב בעיקר כאשר הילדים פוגשים בטקסט הגרפי בפעם הראשונה. ההנחה שאין צורך לתמוך בילדים בקריאת טקסט גרפי כציור, תצלום, או צלמית (אייקון) היא מוטעית. העובדה שטקסט הוא גרפי אינה הופכת אותו לשקוף עבור הילדים. אנחנו, המבוגרים, מבינים את הסמלים הגרפיים הודות לניסיון שלנו עם אותם סמלים. לכן יש תפקיד מאוד חשוב לתיווך כל עוד הילדים אינם בקיאים בקריאת הטקסטים הגרפים השונים.

מאפייני פריט
סוג תוכן סרטון
שכבת גיל גן
תחום דעת עברית (חינוך לשוני)
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד גננות