שלב 2 בקורס חקר – איתור, הערכה ומיזוג מידע – חלופות בהערכה

מסמך הנחיות וקישורים לאיתור והערכת מידע בעבודת חקר לכיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 23/04/2018
כמות צפיות: 129

שלב 2: קורס חקר – איתור, הערכה ומיזוג מידע – חלופות בהערכה
חקר בסביבה הדיגיטלית משלב בין האמצעים שמציעה סביבה זו לבין שלבי החקר. השלבים השונים המרכיבים את תהליך החקר הם בחירת נושא, שאילת שאלות, איתור מידע ראשוני, בחירת שאלה שמובילה לחקר ופירוקה לשאלות קטנות, תכנון החקר, היכרות, בחירה ושימוש בשיטות וכלי מחקר, ארגון הממצאים, דיון ביקורתי, הסקת מסקנות והצגת תוצר.

 

לפניכם פוסטר עם קישורים חמים לכל שלבי הקורס: חקר

Image Map

 

שלב זה יוקדש לאיתור מידע והערכתו. במהלך תהליך העבודה ניתן יהיה לבחון את אמינות החומרים שנאספו ולמזג את מקורות המידע.
במהלך איסוף המידע תוכלו לדון ולהתנסות במושג סקירת ספרות – לשם מה נועדה סקירת ספרות? מהיכן לוקחים ספרות לסקירה? כיצד מצטטים מקורות? השלב מכיל הנחיות והכוונה לתהליך איסוף המידע.


הצעות לפעילות בסביבה הדיגיטלית:
• אתרו מקורות מידע שונים – היעזרו במידע המתייחס לסקירת הספרות.
• העריכו את המידע – פתחו קובץ שיתופי והעריכו בתוכו את המידע שנאסף.
היעזרו בהנחיות לאיסוף מידע.
• סכמו שני מקורות ידע – פתחו קבצים שיתופיים וסכמו בתוכם את המידע הנבחר. כתבו מהיכן נלקח המאמר וצרפו קישור רלוונטי.
קובץ שיתופי – סיכום מאמר 1
קובץ שיתופי – סיכום מאמר 2
• אתרו את המסר העיקרי.
• פורום שאלות חקר – נסחו מחדש את שאלת החקר והציגו בפורום את שאלות החקר.


ארגז כלים למורה:
איתור מקורות המידע – היעזרו ברשימת מאגרי מידע שונים.

http://www.livebinders.com/play/play/246054

מאגרי מידע – הקטלוג החינוכי

הקימו מאגר מידע משלכם

הבנת מהות הידע (כניסה באמצעות הזדהות אחידה)

 

חלופות בהערכה – חקרב-Google

ליישום שלב 2: חקר ב-   Google

אתר חלופות בהערכה בסביבה דיגיטלית בענן גוגל – מחוז צפון

יוזמה מחוזית – שותפים לעשייה: לינדה אבו עביד, ענת עזר, סאטי חלאילה, טלי גופר ומשה חיימוביץ

מאפייני פריט
סוג תוכן מסמך הנחיות - מחוון
שכבת גיל ז, ח, ט, י, יא, יב
נושאי רוחב אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד מורים, תלמידים