שלב 3 בקורס PBL – למידה מבוססת פרויקטים – שאלה פורייה ובחירת תוצר – חלופות בהערכה

חוברת עבודה בנושא מפות חשיבה וכלים דיגיטליים ליצירת תוצר לכיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 16/09/2018
כמות צפיות: 228

שלב 3: קורס PBL – למידה מבוססת פרויקטים – שאלה פורייה ובחירת תוצר – חלופות בהערכה

למידה מבוססת פרויקטים היא שיטת הל"ה, ובמהלכה התלמידים מפתחים מיומנויות וידע. הפרויקט ממוקד במטרות הלמידה של התלמידים, כולל גופי ידע שהוגדרו בתוכנית הלימודים ומיומנויות חיוניות, כגון חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות, יצירתיות וחדשנות, מיומנויות דיגיטליות וטכנולוגיות, שיתוף עמיתים וניהול למידה עצמאית. 

לצפייה והתנסות בתבנית המלאה של PBL –‏ למידה מבוססת פרויקטים היכנסו באמצעות הזדהות אחידה לכאן

 

לפניכם פוסטר עם קישורים חמים לכל שלבי הקורס: למידה מבוססת פרויקטים

Image Map

   

בשלב זה יכירו התלמידים את משמעות השאלה הפורייה וינסחו מתוכה שאלת חקר. כמו כן כל קבוצה תבחר תוצר קבוצתי, ובאמצעותו תציג את הפרויקט שפיתחה. (בכפתור הכניסה הצעות לכלים דיגיטליים.)


הצעות לפעילות בסביבה הדיגיטלית:
• הציגו את השאלה הפורייה. (המורים מציגים)

• מפות חשיבה דיגיטליות – עבדו במפות חשיבה:
   - כתבו יחד שאלות בעקבות השאלה הפורייה.
   - נסחו שאלות חקר שיובילו אתכם במהלך הפרויקט.
   - בחרו תוצר קבוצתי לפרויקט שלכם.

• פורום תוצר – הציגו בפורום את שאלות החקר והתוצר שבחרה הקבוצה.

 

ארגז כלים למורה:
כלים חינמיים לסיעור מוחין (כניסה באמצעות הזדהות אחידה)

 

ליישום PBL – למידה מבוססת פרויקטים ב-Google

ליישום שלב 3: PBL – למידה מבוססת פרויקטים ב-Google

אתר חלופות בהערכה בסביבה דיגיטלית בענן גוגל – מחוז צפון
יוזמה מחוזית – שותפים לעשייה: לינדה אבו עביד, ענת עזר, סאטי חלאילה, טלי גופר ומשה חיימוביץ

מאפייני פריט
סוג תוכן דפים וחוברות עבודה
שכבת גיל ז, ח, ט, י, יא, יב
נושאי רוחב אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד מורים, תלמידים