שלב 4 בקורס חקר – כתיבת הצעת החקר – חלופות בהערכה

מסמך הנחיות וקישורים בנושא שלבי החקר ונתינת משוב לכיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 12/09/2018
כמות צפיות: 170

שלב 4: קורס חקר –  כתיבת הצעת החקר – חלופות בהערכה
חקר בסביבה הדיגיטלית משלב בין האמצעים שמציעה סביבה זו לבין שלבי החקר. השלבים השונים המרכיבים את תהליך החקר הם בחירת נושא, שאילת שאלות, איתור מידע ראשוני, בחירת שאלה שמובילה לחקר ופירוקה לשאלות קטנות, תכנון החקר, היכרות, בחירה ושימוש בשיטות וכלי מחקר, ארגון הממצאים, דיון ביקורתי, הסקת מסקנות והצגת תוצר.

לצפייה והתנסות בתבנית המלאה של חקר היכנסו באמצעות הזדהות אחידה לכאן

 

לפניכם פוסטר עם קישורים חמים לכל שלבי הקורס: חקר

Image Map

 

שלב זה יוקדש לניסוח ראשוני של הצעת החקר לקבלת תהליכי משוב ולתיקונים.
הצעת חקר היא מסמך המתאר תכנון מפורט של מהלך חקר לקראת ביצועו. ההצעה צריכה לכלול את כל שלבי התהליך עד כה: בחירת נושא, ניסוח שאלת החקר, איסוף ומיזוג מידע ראשוני, הצגת רשימת מקורות מידע ובחירת שיטות וכלי המחקר לביצוע החקר.
כתיבת ההצעה תתבסס על המסמכים וההנחיות שהוצגו בשלבי קורס החקר הקודמים.


הצעות לפעילות בסביבה הדיגיטלית:
• כתבו ראשי פרקים ראשוניים – הציגו בדף המטלה את ראשי הפרקים.
• מטלת משוב להצעת החקר – הגישו את הצעת החקר וקבלו משוב מהמורה.
• מטלת הצעת חקר – תקנו את הצעת החקר על סמך המשוב והגישו הצעה סופית.
• בלוג אישי – התייחסו לתרומתו של המשוב ולתהליך הלמידה עד כה.


חלופות בהערכה – חקר ב-Google

ליישום שלב 4: חקר ב- Google

אתר חלופות בהערכה בסביבה דיגיטלית בענן גוגל – מחוז צפון
יוזמה מחוזית – שותפים לעשייה: לינדה אבו עביד, ענת עזר, סאטי חלאילה, טלי גופר ומשה חיימוביץ

מאפייני פריט
סוג תוכן מסמך הנחיות - מחוון
שכבת גיל ז, ח, ט, י, יא, יב
נושאי רוחב אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד מורים, תלמידים