שלב 7 בקורס חקר – סיכום ודיון – חלופות בהערכה

מסמך הנחיות בנושא הסקת מסקנות לכיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 23/04/2018
כמות צפיות: 148

שלב 7: קורס חקר –  סיכום ודיון – חלופות בהערכה
חקר בסביבה הדיגיטלית משלב בין האמצעים שמציעה סביבה זו לבין שלבי החקר. השלבים השונים המרכיבים את תהליך החקר הם בחירת נושא, שאילת שאלות, איתור מידע ראשוני, בחירת שאלה שמובילה לחקר ופירוקה לשאלות קטנות, תכנון החקר, היכרות, בחירה ושימוש בשיטות וכלי מחקר, ארגון הממצאים, דיון ביקורתי, הסקת מסקנות והצגת תוצר.

 

לפניכם פוסטר עם קישורים חמים לכל שלבי הקורס: חקר

Image Map

 

שלב זה נועד לכתיבת מסקנות ודיון וכן לשיפור התוצר המוגמר. ניתן לשפר את העבודה באמצעות רפלקציה עצמית (חשיבה נוספת על תהליך החקר) וקבלת משוב מעמיתים. רפלקציה היא חשיבה משקפת וגבוהה על פעולה – לפני הפעולה, בזמן הפעולה או אחריה. מטרת הרפלקציה היא להסביר ולהמשיג את הידע כתוצאה מניסיון מעשי של התכנון, הביצוע וההערכה של הפעולה, ולשפר ביצועים חוזרים או דומים של אותן פעולות בעתיד (דיואי 1933; שון 1983, 1987).


ארגז כלים למורה:
חשיבה רפלקטיבית – ערכו את השאלות בבלוג הרפלקטיבי בהתאם לדגשים החשובים לכם בתהליכי הלמידה של תלמידיכם.
סוגי משובים – הציגו בפני התלמידים את סוגי המשובים השונים. שלבו את המשובים בפורום עמיתים, משוב למורה וכדומה.
התייחסו למשוב מקדם, משוב מאתר קשיים, משוב בונה אמון, משוב אמיתי. פירוט נוסף בסוגי משובים (כניסה באמצעות הזדהות אחידה).

הצעות לפעילות בסביבה הדיגיטלית:
• כתבו בקובץ שיתופי סיכום מסקנות ודיון. ניתן להיעזר בהנחיות לסיכום (כניסה באמצעות סיסמה אחידה) או צפו בקובץ המצורף: הסקת מסקנות.
• פורום משוב עמיתים – בחרו קטעים שונים מעבודתכם שעליהם תרצו לקבל משוב מעמיתים והציגו בפורום זה.
• בלוג אישי – כתבו רפלקציה אישית על תהליך החקר.

 

חלופות בהערכה – חקר ב-Google

ליישום שלב 7: חקר ב- Google

אתר חלופות בהערכה בסביבה דיגיטלית בענן גוגל – מחוז צפון
יוזמה מחוזית – שותפים לעשייה: לינדה אבו עביד, ענת עזר, סאטי חלאילה, טלי גופר ומשה חיימוביץ

מאפייני פריט
סוג תוכן מסמך הנחיות - מחוון
שכבת גיל ז, ח, ט, י, יא, יב
נושאי רוחב אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד מורים, תלמידים