Comunicação e redes sociais

רשתות חברתיות הן סביבות פופולריות בקרב התלמידים. מאפייני סביבות אלה מזמנות גם למידה משמעותית בחינוך העדכני- תקשורת וניהול אינטראקציות בין המורה לבין תלמידיו לקידום חקר והבניית ידע שיתופי תוך השתתפות פעילה והתנהלות אקטיבית ופוריה של התלמידים.

יחד עם זאת יש לתת את הדעת להתנהלות נכונה תוך שמירת הגבולות בתפקיד הפדגוגי של המורה ברשת החברתית. רשתות חברתיות חינוכיות הן סביבות מאובטחות, סגורות ומוגנות המאפשרות תקשורת שוטפת בנושאים חינוכיים או לימודיים לקידום חקר והבניית ידע תוך השתתפות פעילה והתנהלות אקטיבית ופוריה של התלמידים.

רעיונות להפעלה לימודית: פרסום הנחיות להפעלה ועידוד העלאת סטטוסים להבעת דעה , הצעה לדיון בנושא ספציפי, שיתוף מהיר ונגיש במידע ורעיונות, תמונות או סרטונים רלונטיים , קידום רעיון, גיבוש קבוצת עניין סביב נושא, וכדומה.

 

לעיון במאמרים בנושא:

 הפייסבוק 2012 בחינוך , ד"ר אברום רותם וד"ר עידית אבני

פייסבוק בכיתה , ממרחב חברתי למרחב פדגוגי שיתופי, ד"ר עמי סלנט

 

 למידע על דרכים נוספות ללמידה שיתופית לחצו כאן.

Ver como