אוטונומיה בית ספרית ופדגוגיה פרוגרסיבית

דו"ח מספר 2: מחקר איכותני

תיאור הדו"ח:

נקודת המוצא למחקר היא שחופש פעולה של מורים הוא גורם קריטי בעיצוב תהליכים פדגוגיים-חינוכיים בבית הספר והתאמתם לצרכי המורים והתלמידים, ומכאן שגמישות מרבית בשימוש במשאבים העומדים לרשות בית הספר תוביל לקידום הישגים פדגוגיים-חינוכיים.
המחקר ביקש לבחון את הקשר בין אוטונומיה בית ספרית (שבאה לידי ביטוי בהענקת סמכות למנהלים ולמורים לפעול למען ייעול דפוסי הפעולה בבית הספר והגדלת ההלימה בין האידיאולוגיות והתהליכים הפדגוגיים-חינוכיים של הצוות החינוכי לבין צרכי התלמידים והקהילה) לבין פדגוגיה פרוגרסיבית, המתמקדת בטיפוח "מיומנויות המאה ה-21" (פדגוגיה המכוונת להבניית ידע ולפיתוח חשיבה מסדר גבוה ומטה-קוגניציה, ומיומנות תוך אישיות ובין אישיות).

מאפיינים

סוג תוכן
דוח
נושאי רוחב
מחקר בחינוך
שפה
עברית
נושאים
בית ספר כארגון, למידה משמעותית, פדגוגיה חדשנית, תחומי אחריות המשרד
שם המחבר/ים
בוגלר רונית, בן דוד עדי, זוהר ענת, ניר אדם, ענבר דן
שנה
2017
מדרגים
כוכב חסר 0 כוכב חסר 1 כוכב חסר 2 כוכב חסר 3 כוכב חסר 4
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 10/04/2018
| כמות צפיות: 1078