דגם הוראה דיגיטלי - משימה אפשרית

פעילות אינטראקטיבית דגם הוראה דיגיטלי – משימה אפשרית – לכיתות ז-יב

דגם ההוראה – משימה אפשרית

מיועד להתנסות תלמידים בתהליך פתרון בעיה או דילמה בעזרת כלים דיגיטליים

 

לפניכם פוסטר אינטראקטיבי הכולל קישורים חמים:

Image Map

 

 

ציר מארגן: למידה מבוססת פתרון בעיות

רציונל: דילמה או בעיה שאינה מוגדרת היטב מוצגת לתלמידים (במליאה או בקבוצות). הצגת הדילמה מלווה בדיון כיתתי או קבוצתי למיקוד הבעיה וניסוחה, תוך כדי שאילת השאלות הבאות: מה ידוע לנו על הבעיה? איזה מידע חסר? אילו פתרונות אפשריים וכיצד נגיע לפתרון המתאים?
לאחר הדיון מתבצע בקבוצות תהליך של חיפוש מידע, חקר או התנסות מלווה בדיון והצעת פתרונות. לבסוף הכיתה כולה מתכנסת לדיון בפתרונות המוצעים ובוחרת את הפתרון המועדף.
בדגם הוראה זה אנו מציעים להציג את הדילמה בעזרת קטע וידאו קצר, ולערוך את הדיון ותהליך פתרון הבעיה באמצעות מפת מושגים שיתופית. זאת כדי להבהיר את הקשר בין פריטי המידע והשלבים השונים – הנתונים, השאלות והפתרונות.

אמצעי קצה: מחשב לקבוצה

מיומנויות
פתרון בעיות, איסוף ועיבוד מידע, עבודת צוות בפרויקט שיתופי
מטרות הפעילות
א. התנסות בתהליך פתרון בעיה ומציאת פתרון מיטבי
ב. הכרת שיקולים שונים וקריטריונים להשוואה ביניהם

שלבי הפעילות
א. צפו בסרטון וזהו את הבעיה – דוגמה 1; דוגמה 2.
ב. דונו בבעיה באמצעות מפת מושגים שיתופית: מה ידוע? מה לא ידוע? כיצד נגיע לפתרון?
ג. הציעו פתרונות אפשריים ושתפו אותם.
ד. הצביעו ובחרו את הפתרונות המועדפים בכלי דיגיטלי מתאים.

נקודות לדיון
• באיזו מידה הפתרונות שנבחרו עומדים בכל הקריטריונים שהצבתם בדיון ההתחלתי?
• האם לשיקולים שונים לבחירת הפתרון היה משקל שונה, ומדוע?
• האם בחירתכם הייתה משתנה לו הייתם בעלי תפקיד ניהולי/בקרה בתחום הבעיה?

מקורות השראה מתחומי דעת שונים
• מדעי החברה – דילמה מוסרית בקביעת סדרי עדיפויות – אתר מפמ"ר מדעי החברה
• מדעי החיים – תעלומה מדעית – בעקבות הסלמונלה – אתר האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים
• חלל – בחירת אתר נחיתה על הירח – אתר SpaceIL
• חלל – קבלת החלטות בתכנון משימות חלל – אתר האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים

דגמי ההוראה פותחו במטרה להדגים למורה שיעורים משלבי תקשוב במסגרת מרחב מלווה מקצוע.

 

 

מאפיינים

סוג תוכן
פעילות אינטראקטיבית/סימולציה, מערך שיעור
שכבת גיל
ז, ח, ט, י, יא, יב
תחום דעת
אזרחות
נושאי רוחב
אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב
מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה
עברית
אוכלוסיית יעד
מורים, תלמידים
מדרגים
כוכב חסר 0 כוכב חסר 1 כוכב חסר 2 כוכב חסר 3 כוכב חסר 4
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 02/05/2019
| כמות צפיות: 1546