דגם הוראה דיגיטלי – תערוכה וירטואלית

פעילות אינטראקטיבית דגם הוראה דיגיטלי – תערוכה וירטואלית – לכיתות ז-יב

דגם ההוראה – תערוכה וירטואלית 

נועד ליצור התנסות חווייתית בארגון של מידע באופן חזותי ואינטראקטיבי

לפניכם פוסטר אינטראקטיבי הכולל קישורים חמים: 

 

Image Map

בדגם ההוראה "תערוכה וירטואלית" התלמידים מתכננים ויוצרים תערוכה וירטואלית בכלי דיגיטלי.

ציר מארגן: אוריינות דיגיטלית

אמצעי קצה: מחשב ומכשיר נייד לסריקת ברקוד לכל קבוצה

מיומנויות: איסוף ומיזוג מידע, ייצוג יצירתי של מידע בכלים דיגיטליים, הערכת מידע

מטרות הפעילות
א. ייצוג מידע בהתאם למסרים שרוצים להעביר במגוון נושאים ותחומי דעת שונים
ב. הרחבת הידע האישי במגוון נושאים רלוונטיים לחיי היום יום של התלמידים

שלבי הפעילות
מומלץ להקדים לפעילות חשיפה ראשונית של התלמידים למידע על הנושא שיהיה בסיס לתערוכה הווירטואלית שאותה יקימו, וכן צפייה בדוגמאות של תערוכות וירטואליות. ניתן ליצור תערוכה אישית או קבוצתית.
א. צפו בדוגמאות של תערוכות וירטואליות.
ב. תכננו את התערוכה: בחרו נושא, מפו את הרעיונות המרכזיים והחליטו: מה יוצג? איך ייאספו המוצגים? כל אחד מהרעיונות שמופו יהיה "חלל" או "חדר" בתערוכה.
ג. הכינו מוצגים חדשים לתערוכה שלכם בכלי דיגיטלי או חפשו במאגרים קיימים. אספו מידע ממקורות מגוונים, מזגו וערכו את המידע שאספתם.
ד. צרו מאגר שיתופי של מוצגי התערוכה, דונו במוצגים המתאימים ביותר לתצוגה ועצבו תערוכה משותפת.
ה. ניתן ליצור את התערוכה בכלי דיגיטלי בסיסי מבוסס מצגת או בכלי דיגיטלי מתקדם המבוסס על מציאות מדומה. תוכלו להוסיף הסברים, קישורים וכדומה לכל מוצג.
ו. סיירו בתערוכה להנאתכם. הפיצו את עבודתכם באמצעות קישור.

נקודות לדיון
• מה היו הקריטריונים לבחירת המוצגים שיוצגו בתערוכה?
• אילו סוגי מסרים ניתן להעביר בתערוכה וירטואלית?
• מה הם ההבדלים בין תערוכה פיזית לתערוכה וירטואלית?

דוגמאות לתערוכות שיצרו מורים בכלי artsteps
• אנגלית – The rooms in a house – vocabulary and listening comprehension
• מתמטיקה – מתמטיקאים מפורסמים
• היסטוריה – התיאטרון היווני

מקורות השראה מתחומי דעת שונים
אומנות ומדע – מוזיאון אומנות ומדע – אתר אוניברסיטת בן גוריון
• אזרחות – משימה של מטח – יצירת תערוכה דיגיטלית לייצוג החברה הישראלית
• מוזיאון וירטואלי – הרצאה המדגימה בניית מוזיאון וירטואלי עם ילדי אמירים
• מורשת – תערוכת חנוכיות – מוזיאון יד ושם
• כלכלה – משחק לימודי המבוסס על תערוכה וירטואלית – אתר סנונית

דגמי ההוראה פותחו במטרה להדגים למורה שיעורים משלבי תקשוב במסגרת מרחב מלווה מקצוע.

 

 

מאפיינים

סוג תוכן
פעילות אינטראקטיבית/סימולציה
שכבת גיל
ז, ח, ט, י, יא, יב
תחום דעת
אזרחות, מורשת
נושאי רוחב
אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב
מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה
עברית
אוכלוסיית יעד
מורים
מדרגים
כוכב חסר 0 כוכב חסר 1 כוכב חסר 2 כוכב חסר 3 כוכב חסר 4
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 27/11/2018
| כמות צפיות: 856