דגם הוראה דיגיטלי - לחשב מסלול מחדש

פעילות אינטראקטיבית דגם הוראה דיגיטלי - לחשב מסלול מחדש - לכיתות ז-יב

 

דגם ההוראה – לחשב מסלול מחדש

מאפשר לחבר באופן יצירתי בין יצירת מסלול עם שכבות מידע לבין הנושא הנלמד

 

לפניכם פוסטר אינטראקטיבי הכולל קישורים חמים: 

Image Map

 

ציר מארגן: אוריינות דיגיטלית

אמצעי קצה: מחשב ומצלמה לקבוצה או מכשיר נייד

מיומנויות: תכנון מסלול, הערכת מידע מהרשת, עבודת צוות במיזם (פרויקט) שיתופי

מטרות הפעילות
א. פיתוח אוריינות מרחבית
ב. הבנה והתנסות במיומנויות הערכת מידע בתהליך חקר ולמידה שיתופית
ג. ארגון מידע דיגיטלי באופן רלוונטי לתחום הדעת

שלבי הפעילות
א. בחרו מקום ואספו עליו מידע – Classmint או Google Docs.
ב. העריכו את המידע שאספתם – סרטון הערכת מידע.
ג. בנו מסלול על גבי מפה מקוונת – Google Maps.
ד. הוסיפו על המפה שכבות מידע – סרטון הסבר.

נקודות לדיון
• אילו הבדלים אתם מזהים בין המפות השונות?
• במה תורמת יצירת מפה שיתופית להרחבת הידע בתחום הדעת?
• אילו פרמטרים נלמדים בעת יצירה וקריאה של מפה?

מקורות השראה מתחומי דעת שונים
• ספרות – עריכת סיור בעקבות נדודיה של דמות ספרותית
• אומנות – טיול במוזיאונים וגלריות בעקבות אומן או זרם באומנות
• מורשת/היסטוריה – יצירת מסלול בעקבות אירוע או פעולה של דמות היסטורית
• 70 שנה למדינה – מסע ישראלי, יצירת מסלול טופוגרפי אישי מלווה בתמונות מהמסע (יצירה והפצה www.relive.cc)
• אנגלית – יצירת מסלול רב שכבתי במדינה דוברת אנגלית
• מדעים – יצירת מסלול בוטני בעקבות משפחות וסוגי צמחים

דגמי ההוראה פותחו במטרה להדגים למורה שיעורים משלבי תקשוב במסגרת מרחב מלווה מקצוע.

Image Map

 

 

 

מאפיינים

סוג תוכן
מערך שיעור, מצגת
שכבת גיל
ז, ח, ט, י, יא, יב
תחום דעת
אזרחות, היסטוריה - ממלכתי, היסטוריה - ממלכתי דתי, היסטוריה בחינוך הערבי
נושאי רוחב
אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב
מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה
עברית
אוכלוסיית יעד
מורים, תלמידים
מדרגים
כוכב חסר 0 כוכב חסר 1 כוכב חסר 2 כוכב חסר 3 כוכב חסר 4
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 26/08/2018
| כמות צפיות: 2333