החקר המדעי ומאפייני החוקר

מערך שיעור במדע וטכנולוגיה
יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לקטלוג החינוכי, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הסרת היחידה מפרסום או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות קישור "הוספת חוות הדעת" הנמצא מעל כפתור הכניסה של כל פריט. הנחת היסוד של יחידת הוראה זו היא שבעידן של טכנולוגיה מתפתחת, יש לטפח אצל הלומדים את יכולות החשיבה ההמצאתית, את החשיבה היצירתית וכן את ההבנה שכל ממציא וחוקר לאורך ההיסטוריה עמד בפני אותם קשיים אך לא ויתר, דבק באמת שלו והגיע להישגים עולמיים. היחידה רלוונטית ומשמעותית ללומדים ולחיי היומיום היות והיא נוגעת בהמצאות אז והיום וגם כאלה המקיפות אותנו בחיינו. הנחת היסוד של יחידת הוראה זו היא שבעידן של טכנולוגיה מתפתחת, יש לטפח אצל הלומדים את יכולות החשיבה ההמצאתית, את החשיבה היצירתית וכן את ההבנה שכל ממציא וחוקר לאורך ההיסטוריה עמד בפני אותם קשיים אך לא ויתר, דבק באמת שלו והגיע להישגים עולמיים. היחידה רלוונטית ומשמעותית ללומדים ולחיי היומיום היות והיא נוגעת בהמצאות אז והיום וגם כאלה המקיפות אותנו בחיינו. יחידה זו יכולה לפתוח את לימודי הטכנולוגיה בכתה ד' ולהוות בסיס ללימוד ויישום תהליך התיכון, והיא מתאימה גם כפתיחה לנושא החקר המדעי לקראת כתיבת עבודות חקר בכתות ה'-ו'.

מאפיינים

סוג תוכן
מערך שיעור
שכבת גיל
ד, ה, ו
תחום דעת
מדע וטכנולוגיה
נושא בתכנית הלימודים
מדעי החומר - חומרים שימושים הפקה ועיבוד
מתוקשב או לא מתוקשב
לא מתוקשב - אינו מצריך עמדת מחשב
שפה
עברית
סוג חינוך
רגיל
שם המחבר/ים
דפנה גולדברג
מדרגים

מדרגים: 0 כוכבים מתוך 5

אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 19/03/2015
| כמות צפיות: 1275
| מזהה קטלוג: 13296