הכיתה הבטוחה שלנו עם סאהרה פאלח

שיעור מקוון בשפה הערבית בנושא בטיחות וסוגי ההיפגעויות של ילדים בבית הספר ובמרחבי הפנאי לכיתות ד-ו

השיעור עוסק במושגי יסוד בבטיחות בכלל ובסוגי ההיפגעויות של ילדים בבית הספר ובמרחבי הפנאי בפרט. נלמד על הקשר בין גורם הסיכון לסוג ההיפגעות.

מנתוני המשרד עולה כי המקום השני בהיפגעויות תלמידים בבית הספר הוא הכיתה, כאשר המקום הראשון הוא זמן ההפסקה.

השיעור המקוון מלווה באינטראקציה והפעלות כיתתיות.  

להשלמת המפגש בכיתה, הנכם מוזמנים לצפות ולהשתתף בשיעור המקוון משותף, הורים ותלמידים מהבית, במטרה לעורר שיח ולהגיע לתובנות משותפות מהם המקומות המועדים (הצפויים) לפגיעה בתוך הבית וכיצד למנוע אותם.

סאהרה פאלח מחנכת בבית ספר יסודי ורכזת זהירות בדרכים

דגשים ומסרים מרכזים:

העמקה הלמידה והעלאת המודעות בבטיחות בכיתה ובמרחבי הפנאי בבית הספר.

הקניית מושגים בסיסיים ומאפייניהם.

לעורר שיח בכיתה ולמצוא פתרונות למניעת היפגעויות בכיתה ובמרחבי הפנאי.

מבנה ההרצאה:

מבוא

פעילות בכיתה-סוגי היפגעויות

המשך הרצאה

פעילות לוח שיתופי-דוגמאות למקרי היפגעויות

המשך הרצאה

פעילות מסכמת-כתיבת אמנה ארצית לבטיחות בכיתה ובמרחבי בית הספר-קישור

דרישות מקדימות לתלמידים:

נדרש מחשב נוסף לפעילויות המתקיימות במהלך השידור

שאלות מנחות להרצאה:

מהם סוגי היפגעויות?

מה הקשר בין גורם הסיכון להיפגעות?

אילו כללים ניתן ללמוד ולהסיק מתוך הנאמר בשיעור?

הצעות לדיון כיתתי:

1. העלאת פתרונות למניעת היפגעויות תלמידים בכיתה ובהפסקה

2. ניסוח כלל להתנהגות בטוחה ואחראית בכיתה בפרט ובמרחבי בית הספר בכלל.

3. איך מיישמים את כלל ההתנהגות הבטוחה בכיתה, באחריות מי?

הצעה לפעילות לאחר הרצאה:

ניסוח כללי בטיחות כחלק מכתיבת אמנת בטיחות ארצית

 

ההרצאה התקיימה ביום רביעי, י"ד באייר תשע"ז, 10 במאי 2017, בשעה 12:30-12:00

מאפיינים
סוג תוכן
הרצאה מקוונת
שכבת גיל
ד, ה, ו
תחום דעת
זה"ב, נגישות ואורח חיים בטוח
מתוקשב או לא מתוקשב
מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה
ערבית
אוכלוסיית יעד
תלמידים
תאריך
10.5.17
מרצה
סאהרה פאלח
מדרגים
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 12/12/2018
| כמות צפיות: 834