MOOC כמנוף לפיתוח לומד עצמאי עם ד"ר עופר רימון ויעקב הכט

הקלטה של המשדר המקוון בנושא חזון הלמידה העצמאית במערכת החינוך בישראל

הפאנל עוסק בחזון הלמידה העצמאית במערכת החינוך בישראל ויישומו הלכה למעשה.

לומד עצמאי הוא לומד שמוכן ויכול לקחת על עצמו את הלמידה של כל תחום עניין שגילה וללמוד אותו בעצמו (תוך כדי הסתמכות על מקורות של ידע ותמיכה זמינים) עד כדי התמחות; לומד עצמאי לומד לכל אורך חייו (life long learning).

בפאנל נבין – מיהו הלומד העצמאי, מהי למידה עצמאית במערכת החינוך וכיצד למידה זו מתקשרת למגמות בעולם העבודה העתידי, איך מפתחים לומד עצמאי; ונקבל מידע על הכשרת המורים להפעלת למידה עצמאית בבתי הספר.

 

הנחיה: ד"ר עופר רימון – סמנכ"ל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע

משתתפים:

יעקב הכט – מחנך ויזם ישראלי, מייסד זרם החינוך הדמוקרטי ועומד בראש ארגון "ערי חינוך"

אילנית עזריאל כהן – מורה בביה"ס חוגים

תלמידים 

 

דגשים ומסרים מרכזיים:

● מהי למידה עצמאית?

● למידה עצמאית בבתי הספר בישראל

● הלמידה העצמאית והחיבור למגמות בעולם העבודה העתידי 

● איך מפתחים לומד עצמאי? 

● הכשרת מורים להפעלת למידה עצמאית בבתי הספר

● למידה עצמאית ומהפכת ה"מוקים" (MOOCs)

● חזון הלמידה העצמאית והחיבור לבית הספר העתידי

 

מבנה ההרצאה

פתיחה: הצגת הנושא והמשתתפים

פאנל "ללמוד ללא מורה" – על למידה עצמאית במערכת החינוך בישראל

מהו MOOC וכיצד הוא משמש דוגמה לפיתוח תהליכי למידה עצמאית?

שיח עם מורה ותלמידים על פיתוח פרקטיקות למידה עצמאית בכיתה באמצעות MOOC

סיכום: חזון הלומד העצמאי ושילובו בבית הספר העתידי

להרחבה נוספת:

קמפוס – המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית

mooc במערכת החינוך – סרטונים

ההרצאה התקיימה ביום שני כ' באלול תשע"ז, 11 בספטמבר 2017, בשעה 19:30 בשידור חי

מאפיינים
סוג תוכן
הרצאה מקוונת
תחום דעת
מדע וטכנולוגיה
מתוקשב או לא מתוקשב
מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה
עברית
אוכלוסיית יעד
מורים
תאריך
11.9.2017
מדרגים
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 06/01/2019
| כמות צפיות: 987