פיתוח מיומנויות למידה וחשיבה כמודל ללמידה משמעותית

בי"ס יסודי "רמז" מציג שינוי שעשה במבנה הלמידה תוך כדי מיקוד בתכנים ובזמן. בכיתות ה'-ו' נלמדים ביחד תחומי הדעת: תנ"ך, תרבות ישראל, היסטוריה, כישורי חיים וזה"ב. כל תלמיד לומד שני תחומי דעת במחצית, ארבע שעות בכל תחום. בכל תחום דעת הוגדרה תכנית ליבה, ובכל נושא הוגדרו מטרות תוכן ומיומנויות חשיבה. הלמידה החווייתית מתקיימת בקבוצות של כ-20 תלמידים הפועלים בקבוצות, בזוגות וכיחידים. הצוות והלומדים חשים כי השינוי העצים את הלמידה המשמעותית, המורים הפכו למנחים, הודקו קשרי מורה-תלמיד, קודמו אסטרטגיות חשיבה, התפתחו דרכי הערכה חלופיות, קיימת חוויית למידה מאתגרת ומהנה.
תאריך עדכון אחרון: 23/12/2015
כמות צפיות: 503
מאפייני פריט
סוג תוכן סרטון
נושאי רוחב למידה משמעותית
שלב חינוך יסודי
שם בית הספר רמז