כניסה למשתמשים רשומים
אנא הזינו ערך לחיפוש
ההזדמנויות בגן לתהליכי חקר ופתרון בעיות מגוונות – חלקן חולפות וחלקן מתפתחות לתהליכים משמעותיים וארוכי טווח. תפקיד הגננת הוא חיוני בשלב של הצפת בעיות וצרכים מזדמנים ועידוד העלאה, עריכה ועיבוד של רעיונות. כאשר הגננת מזמינה את הילדים לחשוב מה קרה לשלט, היא שואלת שאלה פתוחה; שאלות פתוחות מאפשרות לילדים לתת ביטוי לידע העולם שברשותם ומעודדות חשיבה על מגוון אפשרויות לפתרון הבעיה. היכולת לפתור בעיות מתפתחת תוך כדי חשיבה על הסיבות לנפילת השלט, הצפה של אפשרויות שונות ומגוונות לפתרון ובדיקת היתרונות והחסרונות של כל פתרון ופתרון. המיומנות של העלאת רעיונות דורשת הן את היכולת לדמיין כיצד דברים יכולים להיראות מעבר לייצוג של איך הם נראים נכון לעכשיו והן את הרצון לתת ביטוי צורני לרעיונות – הצורה והחומר שממנו השלטים עשויים.