מיזוג מידע ואחזורו

מערך שיעור בעברית (חינוך לשוני)
יחידת תוכן זו פותחה על ידי מורים בעבור מורים אחרים והועלתה לקטלוג החינוכי, המהווה פלטפורמה שיתופית, מבלי שנבדקה תחילה על ידי משרד החינוך. לכן, אם נתקלתם בבעיה המצריכה הסרת היחידה מפרסום או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו באמצעות קישור "הוספת חוות הדעת" הנמצא מעל כפתור הכניסה של כל פריט. יחידה זו עוסקת במיומנות של מיזוג מידע ואחזורו דרך חשיפת התלמיד לתיאוריית שמונה האינטליגנציות של גרדנר והמחשת המידע בדרך חזותית (תמונות, סרטון, תרשים). דרך זו מעוררת דיון רלוונטי וערכי, המאפשר לתלמיד למזג מידע, לעבד אותו וליישם אותו הן כלפי עצמו הן כלפי החברה, כמו כן הוא מצמיח אותו להכיר בכישוריו על מנת לעודד חשיבה ביקורתית. מיזוג המידע נעשה ראשית באמצעות ארגון החשיבה: מילוי טבלה, יצירת קולז'(הדבק), יצירת כרטיס תובנות (כרטיס ביקור) ולאחר מכן עיבוד המידע למאמר טיעון על רכיביו בזיקה לטקסטים.
מאפיינים
סוג תוכן
מערך שיעור
שכבת גיל
י
תחום דעת
עברית (חינוך לשוני)
נושא בתכנית הלימודים
הבנת הנקרא - טקסט טיעון
מתוקשב או לא מתוקשב
לא מתוקשב - אינו מצריך עמדת מחשב
שפה
עברית
סוג חינוך
רגיל
שם המחבר/ים
מזל יצחק
מדרגים
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 24/03/2015
| כמות צפיות: 591