מיינקראפט "ארגז החול" המשחקי המקוון המצליח בעולם עם ד"ר חנן גזית

הרצאה מקוונת בנושא משחקים ומשחוק העתיד לכיתות ו-יב

(חנן גזית הוא גיימר, חוקר גיימינג וטכנולוגיות למידה חדשניות. הוא מרצה באקדמיה ומנחה פיתוח אפליקציות משחקים במכללות. חנן יועץ לארגונים וחברות הזנק (סטארט אפים איך לשפר תוצאות עם גישה משחקית שפיתח בספרו "מִשְׂחוּק העתיד".

 

דמיינו עולם וירטואלי תלת ממדי שבו אתם יכולים ליצור בעזרת קוביות כל מה שעולה בדמיונכם: מצודות, מטוסים, בניינים, כלים, בגדים, חפצים, מכוניות וגם...משחקים. תוכלו גם לתכנת וליצור קוביות חדשות עם כוחות מיוחדים ולשתף בכך חברים.
המיינקראפט הוא משחק מקוון המצליח ביותר בעולם, נכון להיום. המשחק פותח במקור על ידי מרקוס פרסון (נוטץ') מפתח משחקים עצמאי. המשחק נמכר לחברת מיקרוסופט בסכום אגדי של שניים וחצי מיליארד דולר! 

עד כה נמכרו למעלה ממאה ועשרים מיליון עותקים של המשחק. במשחק אפשר לשחק בכל הקונסולות, במחשב, בטאבלט, בנייד, והחל מהשבוע גם באמצעות אפל טי.וי בטלוויזיה.
זהו משחק מקוון תלת ממדי בסגנון "ארגז חול" שיתופי שהצליח לפצח את הנוסחה ולשקף חלק מהדינמיקה המשפחתית בחיים האמיתיים המאופיינת באתגרי שיתופי פעולה, עזרה הדדית ובילוי זמן משותף. המשחק הפך להצלחה מסחרית פנומנלית.

מיינקראפט – "ארגז החול" הווירטואלי המקוון המצליח בעולם
בהרצאה נפצח את סודות ההצלחה של מיינקראפט ונראה איך הוא הפך לתופעה תרבותית וחברתית המגשרת על פערי הדורות. נראה מדוע המשחק מצליח על פי המחקר לשפר את כישורי הלמידה והחיים, מסייע ללמידת תכנות, מדעים וגם מקצועות אחרים; מדוע נשיא ארצות הברית החליט לשלב את המשחק בתכנית הלימודים של בתי הספר ללמידת תכנות ומדעים, ולמה ממשלת דנמרק בחרה ליצור העתק וירטואלי תלת ממדי של כל המדינה במיינקראפט עבור המורים והתלמידים.
נעשה היכרות עם "מיינקראפט חינוך" שפותח על ידי מורים עבור מורים כדי לטפח את כישורי הלומדים לאתגרי המאה ה-21 – בעזרת תיווך מתאים המבוסס על גישה משחקית כל תלמיד יכול למצוא מה ללמוד באמצעות מיינקראפט ודרכו להביא לידי ביטוי את כישרונו ויכולתו.
ננפץ דעה קדומה לגבי מיינקראפט שרואה בו משחק לילדים קטנים ונראה כיצד חוקרים למדעי המחשב במיזם אלאמו של חברת מיקרוסופט משתמשים במשחק ליצירת בוטים "חכמים" יותר.

דגשים ומסרים מרכזיים (מטרת המפגש)
מיינקראפט הוא משחק תלת ממדי בסגנון "ארגז חול" וירטואלי של יצירה, למידה ושיתוף שבו כל אחד יכול להעצים ולשכלל את יכולות הלמידה שלו.
מיינקראפט הפך להיות תופעה תרבותית וחברתית שמצליחה לגשר ולחבר על הפער הבין-דורי. הצלחתו העסקית יוצאת דופן על רקע העובדה שהוא אינו משחק יריות אלא משחק יצירה עם יצגנים (אווטרים) דמויי קוביות במהותו.
מיינקראפט משמש ללמידת תכנות באופן מהנה וגם לפיתוח בוטים בעלי בינה מלאכותית חכמים.
סכנות ברשת – איך מתנהלים באופן בטוח עם אווטר בעולם וירטואלי?

הצעה לדיון כיתתי - נושא מסוים שיידון בהרצאה + מסקנה
התלמידים מתבקשים לתאר מה הם היו בונים ויוצרים בתוך מיינקראפט. את הרעיונות שחשבו עליהם הם יכולים לעצב כתמונה או להכין וידאו קליפ קצר (עד 30 שניות) 

שאלות מנחות להרצאה / מפגש

איך אפשר לשלב את מיינקראפט בשיעורי מקצועות הלימוד השונים?

דרישות מקדימות לתלמידים
מחשב אישי או טלפון חכם לכל תלמיד, כלי כתיבה ובלוק ציור וצבעים.

שאלה לדיון
מה הם היתרונות והחסרונות של למידה בעולמות וירטואליים וסימולציות ממוחשבות?
מבנה המפגש
1. ממרחב זר למקום מוכר - למידה בעולמות וירטואליים
2. מה זה מיינקראפט ומה סוד הצלחתו?
3. מיינקראפט כסביבה ללמידת תכנות ולביטוי אישי
4. ניפוץ דעה קדומה לגבי מיינקראפט: הרבה יותר ממשחק ילדים
5. שיחה עם אורחים באולפן על מיינקראפט ועל פיתוח משחקים

הצעה פעילות אינטראקטיבית א-סיכרונית
קישור לסקר (הצביעו דרך המחשב או באמצעות הסמארטפון)


הרחבה נוספת בנושא ההרצאה

  1. ההרצאה מבוססת על ספרו של ד"ר חנן גזית "משחוק העתיד" (בהכנה) שמתאר את ההשפעה של טכנולוגיות גיימינג על המוח, חיי היום-יום, עולם הלמידה, עולם הארגונים, עולם הפרסום והשיווק ועולם המדיה והתקשורת. לבלוג- ספר

  2. עולמות וירטואליים לשם למידה 
  3. למאמר להיות אסטרונאוטים: יישום טכנולוגיות גיימינג ומציאות מדומה לשם למידה באתר הגיע זמן חינוך
  4. לפלייליסט מיינקראפט
  5. הרצאה בנושא משחקי מחשב ומשחוק עם ד"ר חנן גזית במסגרת שידורי האוניברסיטה המשודרת של גל"צ

 

מאפיינים

סוג תוכן
הרצאה מקוונת
שכבת גיל
ו, ז, ח, ט, י, יא, יב
תחום דעת
מדעי המחשב
מתוקשב או לא מתוקשב
מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה
עברית
אוכלוסיית יעד
תלמידים
מרצה
ד"ר חנן גזית
מדרגים

מדרגים: 0 כוכבים מתוך 5

אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 19/10/2017
| כמות צפיות: 5951