כניסה למשתמשים רשומים
אנא הזינו ערך לחיפוש
הפעילות המוצגת בסרטון ממחישה עקרונות הוראה-למידה יעילים במיוחד לילדי הגן.הלמידה מתרחשת סביב עשייה של הילדים תוך כדי אינטראקציה בין עמיתים במסגרת פעילות שהיא מהנה יחד עם היותה מובנית.הלמידה היא מולטי מודלית – מעורבות בה אופנויות חושיות שונות: שמיעתית (דיבור), חזותית (תצלומים, ציורים), קינסתטית (מחוות). כך רואים שבזמן הכנת הכריכים שיח הילדים נתמך ב"קריאה" של רשימת חלקי הגוף המוצגת על ידי תמונות. לצורך סיכום הם משתמשים בציור על כרטיסייה במקום המסומן על ידי תמונה. רווח השימוש במחוות מצביעות שהופך את המלל של הילדה המנחה, בעזרת הכרטיס, לשקוף – מובן מאליו בזכות ההקשר הגרפי.העקרונות הללו יעילים בכלל ובעיקר עבור ילדים אשר ההתמודדות עם רכישת השפה העברית היא עבורם אתגר מרכזי.עיקרון נוסף הרלוונטי עבור ילדים אלו, ואשר בא לידי ביטוי בסרטון, הוא חזרתיות על טקסטים, אוצר מילים ו/או מבנים לשוניים.כמו כן בזכות האווירה שנוצרת במשך הפעילות מרגישים הילדים נוח לנוע בחופשיות בין שפת אימם לשפה העברית.
סרטון על פעילות במרכז הדואר בגן אשחר המאפשרת לילדים לפתח את הכישורים האורייניים שלהם בתוך ...
שיח של ד"ר צביה ולדן, בלשנית התפתחותית, עם ילדי הגן על הספר "המלחמה האדירה" מאת אורה איל ...
אוטובוס מעץ משמש כספרייה ניידת בגן אשחר ומאפשר לילדי הגן ליהנות מחוויית הקריאה גם מחוץ ...