מִשָה מָשָה מָשֵה - איך ללמד לקרוא עם ניקוד

מאמר בנושא לימוד הקריאה עם ניקוד לכיתות א-ו

הקריאה בתנ"ך קשה לרבים והסיבות לכך מגוונות, אחת הבעיות – אנשים לא יודעים לקרוא עם ניקוד.

אחת הסיבות הוא המעבר המהיר מדי, לכתב לא מנוקד. בחוגים מסויימים רווחת הדעה כי ילד הקורא ללא ניקוד הוא ילד "מיומן" יותר, "מוכשר" יותר. אולי ההיפך הוא הנכון? קריאה של המלה עם הניקוד שלה מחייבת את הילד להביט גם באות וגם בניקוד שלה בעת ובעונה אחת, ומצריכה מיומנות קריאה טובה יותר. מכל מקום, כבר בכיתה ג' תלמיד הקורא עם ניקוד נחשב לתלמיד מתקשה ורוב התלמידים "נוטשים" את הניקוד. אולם אנו הלומדים ומלמדים את ספר הספרים זקוקים לו; לכן חשוב שנלמד את תלמידינו להשתמש בכלי חשוב זה העשוי לעזור מאד בפיענוח הטקסט המקראי הקשה בלאו הכי.

מאפיינים

סוג תוכן
מאמר/עלון מידע
שכבת גיל
א, ב, ג, ד, ה, ו
תחום דעת
תנ"ך - ממלכתי
נושא בתכנית הלימודים
כישורי שפה – קריאה
מתוקשב או לא מתוקשב
לא מתוקשב - אינו מצריך עמדת מחשב
מדרגים

מדרגים: 0 כוכבים מתוך 5

אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 01/11/2016
| כמות צפיות: 1268