סדרה של יחידות הוראה לקידום הערך ניהול קונפליקטים

בסדרה יחידות הוראה לשעת חינוך מפתח הל"ב בדגש על ערך ניהול קונפליקטים – לכיתות א-ו

קונפליקט הוא התנגשות בין צדדים בעלי צרכים, אינטרסים, רגשות, דעות, אמונות ו/או ערכים שאינם מתיישבים אלו עם אלו. הקונפליקט הוא תופעה אנושית טבעית ועשוי להתגלע במערכות היחסים שבין יחידים, קבוצות, חברות, ארגונים ומדינות.
מקורות הקונפליקט עשויים להיות צרכים (פיזיים, חברתיים ואחרים), ערכים (אמונות, העדפות ותפיסות עולם מנוגדות/סותרות), משאבים ועוד.
קיימות גישות שונות ביחסה של החברה לקונפליקט. האסכולות המסורתיות דוגלות במניעת קונפליקטים בכל מחיר כיוון שלשיטתן הם מזיקים למערכות היחסים בחברה.
האסכולות של "יחסי האנוש" מתייחסות אל הקונפליקט כאל תופעה בלתי נמנעת שאינה מזיקה כל עוד יילמדו הדרכים לתעל את הקונפליקט לטובת החברה ולקידומה.
אסכולות הקונפליקט המאוחרות יותר טוענות כי הקונפליקטים עשויים לשמש מנוף לצמיחה ולהעצמה, ומשום כך יש לעודד אותם.
מכל מקום, גישות אלה ואחרות מחדדות את הצורך בגיבוש דרכי פעולה והסכמות שיסייעו ליחיד ולקבוצה לנהל את מצבי הקונפליקט בדרך יעילה המקדמת את מטרותיהם והתורמת ליחסים ביניהם.
דרכים אפשריות לניהול הקונפליקטים בדרך מקדמת עשויות להתגבש בעקבות שיח המברר את אחריותם של השותפים "לשמור את הכוח למשהו טוב" ולהימנע מפגיעה.

 לצפייה במגוון הפריטים של הסדרה

-

מאפיינים

סוג תוכן
מערך שיעור
שכבת גיל
א, ב, ג, ד, ה, ו
תחום דעת
מפתח הל"ב
נושאי רוחב
מעגל השנה
נושא בתכנית הלימודים
מפתח הל"ב - ניהול קונפליקטים
מתוקשב או לא מתוקשב
לא מתוקשב - אינו מצריך עמדת מחשב
שפה
עברית
אוכלוסיית יעד
מדריכים, רכזים חברתיים
מדרגים

מדרגים: 0 כוכבים מתוך 5

אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 12/05/2019
כמות צפיות: 1432