סרטוני הרמוניה, ד"ר מיכאל שנהב, סרטון 28

סרטון 28 בנושא הדומיננט ספט אקורד – יישום בפסוקים הרמוניים בארבעה קולות לכיתות ט-יב

הסרטון עוסק ביישום הדומיננט ספט אקורד בפסוקים הרמוניים בארבעה קולות. נוסף לכך מודגמת כניסה אל הספטימה בפרימה (IV V7) – הכניסה האלגנטית ביותר, מכיוון שהיא הכנה של הדיסוננס ופתרון הדומיננט ספט אקורד במצב חסר לטוניקה במצב מלא. כמו כן מודגמת כניסה אל צליל הספטימה בסקונדה יורדת
(V V7) ופתרון הדומיננט ספט אקוד במצב מלא למצב חסר. מוצגת ההקלה בכללים כשמעוניינים לפתור דומיננט ספט אקורד במצב מלא לטוניקה במצב מלא – כשהצליל המוביל איננו בסופרן (צליל הטרצה של הדומיננטה), ניתן לרדת איתו בטרצה לצליל הקווינטה של הטוניקה. מובאת דוגמה לכך מתוך כורל של באך, ולבסוף סיכום של הנלמד על הדומיננט ספט אקורד.

 

 

 

לצפייה בפריטים נוספים בסדרה לחצו כאן

מאפיינים
סוג תוכן
סרטון
שכבת גיל
ט, י, יא, יב
תחום דעת
מוזיקה (חינוך מוזיקלי)
מתוקשב או לא מתוקשב
מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה
עברית
אוכלוסיית יעד
מורים, תלמידים
מרצה
ד"ר מיכאל שנהב
מדרגים
אין עדיין מדרגים לפריט זה. היה הראשון לדרג
הוספת חוות דעת
תאריך עדכון אחרון: 19/02/2018
| כמות צפיות: 375