שלב 6 בקורס חקר – ניתוח הנתונים וכתיבת עבודת החקר – חלופות בהערכה

מסמך הנחיות ומחוונים בנושא מיזוג טקסטים, מיזוג מידע והנחיות לכתיבת עבודת החקר לכיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 12/09/2018
כמות צפיות: 230

שלב 6: קורס חקר –  ניתוח הנתונים וכתיבת עבודת החקר – חלופות בהערכה
חקר בסביבה הדיגיטלית משלב בין האמצעים שמציעה סביבה זו לבין שלבי החקר. השלבים השונים המרכיבים את תהליך החקר הם בחירת נושא, שאילת שאלות, איתור מידע ראשוני, בחירת שאלה שמובילה לחקר ופירוקה לשאלות קטנות, תכנון החקר, היכרות, בחירה ושימוש בשיטות וכלי מחקר, ארגון הממצאים, דיון ביקורתי, הסקת מסקנות והצגת תוצר. 

לצפייה והתנסות בתבנית המלאה של חקר היכנסו באמצעות הזדהות אחידה לכאן

 

לפניכם פוסטר עם קישורים חמים לכל שלבי הקורס: חקר

Image Map

 

שלב זה יוקדש לניתוח הנתונים, בחירת דרכים לייצוג הידע שהופק וכתיבת פרקי העבודה.


ארגז כלים למורה:
טיוטה של פרקי העבודה – בנו פעילות של טיוטה לכתיבת פרקי עבודה (כניסה באמצעות
הזדהות אחידה). באמצעות פעילות זו יוכלו התלמידים להתנסות בכתיבת פרק.
מיזוג מידע – התנסו בפעילות של מיזוג מידע (בקבצים המצורפים להלן), מחוון למיזוג טקסטים ומשימה למיזוג מידע.


הצעות לפעילות בסביבה הדיגיטלית:
• נתחו את הנתונים שאספתם.
• בחרו באיזו דרך לייצג את הממצאים. על מנת לבחור דרך מתאימה היעזרו במידע על אודות דרכים לייצוג ידע (כניסה באמצעות הזדהות אחידה).
• כתבו את הפרק הראשון בעבודה. היעזרו בקובץ המצורף: הנחיות למיזוג מידע. היעזרו בהנחיות לכתיבת פרקי העבודה (כניסה באמצעות הזדהות אחידה).
הגישו טיוטה של הפרק הראשון, קבלו משוב מהמורה.
• הגישו פרק ראשון מתוקן בהתבסס על המשוב.
• כתבו את שאר פרקי העבודה. הקפידו לכלול בגוף העבודה: סקירת ספרות, תיאור כלי מחקר והצגת הממצאים.


חלופות בהערכה – חקר ב-Google

ליישום שלב 6: חקר ב Google-

אתר חלופות בהערכה בסביבה דיגיטלית בענן גוגל – מחוז צפון
יוזמה מחוזית – שותפים לעשייה: לינדה אבו עביד, ענת עזר, סאטי חלאילה, טלי גופר ומשה חיימוביץ

מאפייני פריט
סוג תוכן מסמך הנחיות - מחוון
שכבת גיל ז, ח, ט, י, יא, יב
נושאי רוחב אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד מורים, תלמידים