שלב 8 בקורס חקר – הצגת החקר והגשת העבודה הסופית – חלופות בהערכה

מסמך הנחיות והערכת היצג בפני קהל לכיתות ז-יב
תאריך עדכון אחרון: 12/09/2018
כמות צפיות: 263

שלב 8: קורס חקר – הצגת החקר והגשת העבודה הסופית – חלופות בהערכה 
חקר בסביבה הדיגיטלית משלב בין האמצעים שמציעה סביבה זו לבין שלבי החקר. השלבים השונים המרכיבים את תהליך החקר הם בחירת נושא, שאילת שאלות, איתור מידע ראשוני, בחירת שאלה שמובילה לחקר ופירוקה לשאלות קטנות, תכנון החקר, היכרות, בחירה ושימוש בשיטות וכלי מחקר, ארגון הממצאים, דיון ביקורתי, הסקת מסקנות והצגת תוצר.

לצפייה והתנסות בתבנית המלאה של חקר היכנסו באמצעות הזדהות אחידה לכאן

 

לפניכם פוסטר עם קישורים חמים לכל שלבי הקורס: חקר

Image Map

 

שלב זה יוקדש לכתיבת המבוא, להצגת החקר בפני קהל ולכתיבת העבודה הסופית.


ארגז כלים למורה:
דרכים להצגת הידע בפני קהל
הצגת העבודה יכולה להיעשות בדרכים שונות.
תצוגה לדוגמה: פוסטר מדעי עם שימוש במדריך שבקישור ובכלי הדיגיטלי גלוגסטר
דרכים נוספות לייצוג ידע (כניסה באמצעות הזדהות אחידה)


דגשים להצגת הידע בפני קהל
הנגישו דגשים אלה לתלמידים לפני הצגת המיזם.
ההצגה תכלול:
• נושא החקר
• שאלת החקר
• האופן שבו איתרתם מידע בנושא
• המידע המשמעותי ביותר שמצאתם
• כלי החקר שתכננתם
• המסקנות שגיבשתם לאורך התהליך (הן בנושא החקר הספציפי שחקרתם והן כמתנסים בתהליך עצמו)
• תכנון פרזנטציה – התייחסו לפרמטרים במחוון זה בתכנון ההצגה שלכם.


הצעות לפעילות בסביבה הדיגיטלית:
כתבו את המבוא לעבודה.
בחרו דרך להצגת עבודת החקר בפני קהל.
הגישו את העבודה הסופית.

 


חלופות בהערכה – חקר ב-Google

ליישום שלב 8: חקר ב Google-

אתר חלופות בהערכה בסביבה דיגיטלית בענן גוגל – מחוז צפון
יוזמה מחוזית – שותפים לעשייה: לינדה אבו עביד, ענת עזר, סאטי חלאילה, טלי גופר ומשה חיימוביץ

 

מאפייני פריט
סוג תוכן מסמך הנחיות - מחוון
שכבת גיל ז, ח, ט, י, יא, יב
נושאי רוחב אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית
מתוקשב או לא מתוקשב מתוקשב - מצריך עמדת מחשב/אינטרנט
שפה עברית
אוכלוסיית יעד מורים, תלמידים